Güncel Sayı

Cilt: 7 Sayı: 1, 25.09.2023

Yıl: 2023

Akdeniz Üniversitesi Pazarlama Bölümü'nün yılda iki defa yayımlanan Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar (Studies on Marketing Insights - SOMI) isimli dergisi, pazarlama disiplininin hakemli akademik dergilerinden biridir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye kabul edilen çalışmalar online olarak yayınlanmaktadır. SOMI, disiplinin içeriğini ve sınırlarını şekillendirmenin yanı sıra bilimsel araştırmalara dayalı pazarlama bilgisinin yaygınlaştırılmasında önemli bir rol oynayacaktır.

  • Pazarlamada mevcut kavram ve kuramları eleştirel olarak yeniden inceleyen makaleler,
  • Gelişmekte olan pazarlama kavramları ve teorileri hakkında bilgi sağlayan makaleler, 
  • Kritik sentezler sağlayan ve pazarlamadaki ilgili alanları gözden geçiren makaleler,
  • Ekonomi, stratejik yönetim, finans, muhasebe, örgütsel davranış, sosyoloji, psikoloji ve antropoloji gibi disiplinlerden gelen kavramları pazarlamaya entegre eden makaleler,
  • Ampirik makaleler ve
  • Pazarlamanın bugününe ve geleceğini etkileyen önemli güçler, olaylar ve eğilimler üzerine odaklanan makaleler

Değerlendirme Süreci
Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar (SOMI) dergisine gönderilen makaleler öncelikli olarak editör kurulu tarafından amaç-kapsam ve yazım kurallarına uygunluk kriterlerine göre değerlendirilir. Söz konusu kriterlerde sorun görüldüğünde, makale ya reddediler ya da ilgili düzeltmelerin yapılarak yeniden sisteme yüklenmesi için sorumlu yazara geri gönderilir. Bu aşamayı geçen makale, baş editör tarafından orijinallik değerlendirmesine tabi tutulur. Baş editörün onayından sonra, makale öncelikli olarak 2 hakeme gönderilir. Çift-körlemesine değerlendirme sistemine göre değerlendirilen çalışmalar (1) olduğu gibi kabul edilir, (2) reddedilir veya (3) revizyon isteğiyle sorumlu yazara gönderilir. 2 hakemin birbirinden tamamıyla farklı kararlar vermesi (bir kabul, bir red gibi) gibi durumlarda 3. bir hakemin görüşlerine başvurulur. Hakem raporlarının işaret ettiği nihai sonuca göre, son karar editör kurulunda olmak kaydıyla, makaleye ilişkin nihai sonuca ulaşılır.

Format

Makale Microsoft Word formatında yazılmalıdır. 

Makale Uzunluğu

Makaleler 6000 ila 8000 kelime arasında olmalıdır. Bu kelime sayısı referans ve ekleri de içermektedir.

Tablo, Şekil ve Ekler

Tablo başlığı tablonun üzerinde Tablo Numarası. Tablo Başlığı şeklinde gösterilmedir. Örneğin: Tablo 1. Demografik Özellikler

Şekil ve Grafik başlığı şekli ve grafiğin aştında Şekil/Grafik Numarası. Şekil/Grafik Başlığı şeklinde Gösterilmelidir. Örneğin: Şekil 1. Demografik Dağılım

Ekler, Kaynaklar bölümünden sonra gösterilmelidir. 

Özet Yapısı:
Özetin yapısı aşağıdaki gibi olmalıdır:
Amaç (zorunlu)
Tasarım / metodoloji / yaklaşım (zorunlu)
Bulgular (zorunlu)
Araştırma sınırlamaları / etkileri (varsa)
Sosyal/Ekonomik/Sektörel etkiler (varsa)
Özgünlük / değer (zorunlu)
Maksimum toplam 250 kelime (anahtar kelimeler ve makale sınıflandırması dahildir).

Anahtar Kelimeler

Maksimum anahtar kelime sayısı 5'dir.

Metin içi Kaynak Gösterme

Metin içi kaynak gösterme Üç veya daha fazla yazar olduğunda (Erdayı vd., 2006); iki yazarlı bir çalışma ise (Erdayı ve Akçay, 2006), tek yazarlı bir çalışma ise (Erdayı, 2006) şeklinde olmalıdır.

Metin içi parantez dışı kaynak gösterme - Erdayı vd. (2006) şeklinde olmalıdır.

Kaynakça Gösterme

Kitap için:
Soyadı, Adın Baş Harfleri. (yıl). Kitabın adı. Yayınevi.
Örneğin. Erdayı, A.U. (2005). Pazarlama. Seçkin Yayıncılık.

Kitap Bölümü için:
Soyadı, Adın Baş Harfi. (yıl). Bölüm başlığı. Kitabın Başlığı. Yayınevi, Sayfalar.
Örneğin. Kitapcı, O. (2008). Bilgi Yönetimi ve Pazarlama İlişkisi. Bilgi Yönetimi. Elsevier, s. 15-20.

Dergi için:
Soyadı, Adın Baş Harfleri. (yıl). Makalenin Başlığı. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa
Örneğin. Erdayı, A.U. ve Akçay, İ. (2005). Yüzyıl için Sadakat Eğilimleri. Tüketici Pazarlama Dergisi, 22(2), 72-80.

Kongre/Sempozyumda Tebliğler (Bildiri) için:
Soyadı, Adının Baş Harfleri. (yıl). Bildiri Başlığı. Kongre Adı. Kongre Yeri. Kongre Tarihi. 
Örneğin. Erdayı, A.U., Akçay, İ. ve Işık, O. (2007). Turizmde Veritabanlı Pazarlama. 21. Ulusal Turizm Kongresi. Antalya. 6.Mayıs 2007. 

Gazete Makalesi için:
Soyadı, Adının Baş Harfleri. (yıl). Makale başlığı. Gazete. tarih. sayfalar.
Örneğin. Erdayı, A.U. (2008). Yeşil Pazarlama'nın Boyutları. Milliyet, 21 Ocak, s. 3-4.

Elektronik Kaynaklar için:
Çevrimiçi olarak mevcutsa, Soyadı, Adının Baş Harfleri. (tam tarih). Makale başlığı. adres
Örneğin. Erdayı, A.U. (2005, Kasım 3). Uzak portletler için web hizmetlerine giriş. şu adresten temin edilebilir: http://www-128.ibm.com/developerworks/library/ws-wsrp/ 

Yazarlar Hakkında
Kaynakçadan sonra Yazarlar hakkında kısa bilgi eklenmelidir.

Yayın Etiği

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar (SOMI) dergisi, bilimsel içerik üretiminde süreç içerisinde katkısı bulunan tüm paydaşlarının etik ilkeler çerçevesinde davranmasını beklemektedir. Yayın Etiği Komisyonu (COPE) ve Açık Erişim Dergileri Rehberi (DOAJ) tarafından sunulan "Bilimsel Yayıncılıkta Şeffaflık ve En iyi Uygulama Prensipleri" yayın etiği kapsamında en yüksek standartlar olarak kabul edilmiştir. Bu doğrultuda her bir paydaş için yüklenen sorumluluklar özet halinde aşağıda gösterilmektedir:

Yazarların Etik Sorumlulukları


• Yayınlanmak üzere gönderilen çalışma daha önce başka bir dergide yayınlanmamış ya da aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma SOMI’ye gönderilemez.
• Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmalarında eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir. Atıf yapma ve kaynakça oluşturmada APA 7 yazım kuralları dikkate alınmalıdır.
• Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri belirtilmelidir.
• Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir; böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
• Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/ölçme araçları/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını gösteren belgeye sahip olmalıdır.
• Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
• Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma dergiye gönderilemez.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları

• Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışmaları değerlendirmeyi kabul etmelidir.
• Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
• Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
• Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
• Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
• Değerlendirmeyi yaparken nazik bir dil kullanmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
• Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı, zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir

Editörlerin Etik Sorumlulukları

• Tüm yayınlar, yazarın cinsiyet, ırk, din, vatandaşlık ve siyasi değerlerinden bağımsız olarak entelektüel içeriğine dayanılarak adalette değerlendirilir.
• Makalelerle ilgili kişisel bilgiler gizli tutulur.
• Makaleye ilişkin gözlemlenen çıkar çatışmasının açıklanması gerekir.
• Editör Kurulu, aday makalenin değerlendirmesini, dergi editör kurulu politikalarını ve intihal ve telif hakkı ihlaline karşı yasal olarak yasaklanan maddeleri temel alarak, gönderilen makaleler için yayın kararları alma sorumluluğunu üstlenir.
• Tüm paydaşların bilgi gereksinimlerini karşılamaya gerektiğinde dönüt vermeye, yayın sürecinde düzeltme, açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmaya çaba gösterirler.

Dergimizde herhangi bir ücret söz konusu değildir.